(1) Oto prawo odnoszące się do ofiary zadośćuczynienia: jest ona rzeczą bardzo świętą.
(2) Na tym samym miejscu, na którym będą zabijać ofiarę całopalną, będą także zabijać ofiarę zadośćuczynienia. Krew jej wyleją dokoła ołtarza,
(3) ale cały jej tłuszcz będzie złożony w ofierze: ogon, tłuszcz, który okrywa wnętrzności,
(4) obie nerki i tłuszcz, który jest na nich, który sięga aż do lędźwi, a także płat tłuszczu na wątrobie — przy nerkach będzie oddzielony.
(5) Kapłan zamieni to wszystko w dym na ołtarzu jako ofiarę spalaną dla Jahwe. To jest ofiara zadośćuczynienia.
(6) Każdy mężczyzna spośród kapłanów będzie z niej spożywał. Będzie spożywana w miejscu poświęconym, to jest rzecz bardzo święta.
(7) Ofiary przebłagalne i ofiary zadośćuczynienia podlegają temu samemu prawu: będą one należały do tego kapłana, który dokonuje obrzędu przebłagania.
(8) Jeżeli zaś kapłan składa za kogoś ofiarę całopalną, to otrzyma skórę zwierzęcia, które złożył w ofierze.
(9) Także i każda ofiara pokarmowa upieczona w piecu albo przyrządzona w kociołku lub na patelni będzie należeć do tego kapłana, który ją złożył.
(10) Ale każda ofiara pokarmowa zaprawiona oliwą albo sucha będzie należeć do wszystkich synów Aarona po równej części.
(11) Oto prawo odnoszące się do ofiary pojednania, która będzie składana dla Jahwe:
(12) Jeżeli kto składa ją jako ofiarę dziękczynną, to dołączy do tej ofiary dziękczynnej także i placki przaśne rozczynione oliwą i cienkie placuszki przaśne, i mąkę najczystszą zaprawioną oliwą.
(13) Obok placków z ciasta kwaszonego będzie złożony jego dar poza ofiarą dziękczynną pojednania.
(14) Z każdego rodzaju darów ofiarnych będzie odłączony jeden jako dar szczególny dla Jahwe. Otrzyma go kapłan, który pokropi krwią ofiary pojednania.
(15) Mięso dziękczynnych ofiar pojednania musi być zjedzone tego samego dnia — nie wolno zostawiać z niego nic aż do rana.
(16) Jeżeli jednak ma to być ofiara wynikająca ze ślubu albo jako ofiara dobrowolna, to [mięso żertwy] powinno się jeść tego samego dnia, ale resztę z niego można zjeść następnego dnia.
(17) Jednak jeżeli część z tego mięsa pozostanie jeszcze na trzeci dzień, to będzie spalona w ogniu.
(18) Jeżeli kto zje coś z mięsa ofiary pojednania na trzeci dzień, to ta ofiara nie będzie przyjęta, nie będzie ona policzona temu, który ją złożył, bo jest to rzecz nieczysta, a ten, który ją spożyje, zaciągnie winę.
(19) Także i mięso, które się zetknęło z czymś nieczystym, nie może być jedzone. Powinno być spalone w ogniu. Poza tym każdy, kto jest czysty, może jeść mięso.
(20) Jeżeli jednak kto, będąc w stanie nieczystości, będzie jadł mięso z ofiary pojednania, która jest dla Jahwe, będzie wykluczony spośród swego ludu.
(21) Jeżeli kto dotknie jakiejś nieczystości ludzkiej albo nieczystego zwierzęcia, albo jakiegoś nieczystego robactwa, i spożyje coś z mięsa ofiary pojednania należącej do Jahwe, będzie wykluczony spośród swego ludu".
(22) Dalej Jahwe powiedział do Mojżesza:
(23) "Powiedz do synów Izraela: Nie wolno wam jeść tłuszczu cielców, owiec i kóz!
(24) Wolno posługiwać się tłuszczem zwierząt padłych lub rozszarpanych dla różnych celów, ale nie wolno go jeść.
(25) Każdy, kto je tłuszcz zwierząt składanych na ofiarę zapalną dla Jahwe, będzie wykluczony spośród swego ludu.
(26) Gdziekolwiek będziecie mieszkać, nie wolno wam spożywać żadnej krwi: ani krwi ptaków, ani krwi bydląt.
(27) Ktokolwiek spożywa jakąkolwiek krew, będzie wykluczony spośród swego ludu".
(28) Dalej Jahwe powiedział do Mojżesza: "Powiedz do synów Izraela:
(29) Kto chce złożyć dla Jahwe ofiarę pojednania, przyniesie dar swój dla Jahwe, wzięty z ofiary pojednania.
(30) Własnoręcznie przyniesie ofiary zapalne dla Jahwe: tłuszcz z mostka przyniesie i mostek, aby dokonać nim obrzędu "kołysania" przed Jahwe.
(31) Potem kapłan na ołtarzu tłuszcz zamieni w dym, a mostek będzie dla Aarona i jego synów.
(32) Także i prawą łopatkę oddacie kapłanowi, jako część kapłańską z ofiar pojednania.
(33) Ten spośród synów Aarona, który składa w ofierze krew i tłuszcz ofiar pojednania, otrzyma jako swoją część prawą łopatkę.
(34) Bo mostek kołysania i łopatkę podniesienia biorę od synów Izraela z ich ofiar pojednania i daję je Aaronowi kapłanowi i jego synom, jako należność wieczystą od synów Izraela".
(35) To jest część z ofiar spalanych dla Jahwe, która należy się Aaronowi i jego synom od dnia wyświęcenia ich na kapłanów Jahwe.
(36) W dniu, kiedy ich Jahwe namaścił, rozkazał Izraelowi dawać im to. To jest ustawa wieczysta dla ich pokoleń.
(37) To jest prawo dotyczące ofiary całopalnej, ofiary pokarmowej, ofiary przebłagalnej, ofiary zadośćuczynienia, ofiary wyświęcenia i ofiary pojednania.
(38) To rozkazał Jahwe Mojżeszowi na górze Synaj w dniu, kiedy polecił synom Izraela składać dary dla Jahwe na pustyni synajskiej.

 

Księga Kapłańska